AutoŽivě: EU prohrála, benzín a nafta zůstává

Evropská unie se dlouhodobě snaží prosazovat do budoucna elektromobily. Nyní se však do jednání zapojili odborníci, kteří chtějí spalovací agregáty zachovat.

Evropská unie se již dlouhodobě snaží o to, aby lidé přecházeli na elektromobily. Je to kvůli tomu, aby se snížilo nadměrné množství skleníkových plynů. Dalším důvodem je to, že jsou více ekologická. Tato tvrzení však vyvrací některé propočty lidí, kteří se zaměřili na to, jak moc je ekologická výroba elektrických vozidel. Automobilky, jež vyrábí elektromobily, se snaží přizpůsobit všem nařízením, s nimiž EU přichází. Nyní však nastal obrat a je velmi pravděpodobné, že auta na spalovací motor neskončí tak, jak bylo v plánu.

Diskuse po konferenci OSN

Poté, co proběhla konference OSN o změně klimatu (COP26) se začali lidé hojně bavit o tom, jak to nakonec celé dopadne. Evropská unie chce, aby se od roku 2035 prodávaly pouze vozy, které neprodukují žádné emise. To by znamenalo úplný konec pro výrobu a prodej vozidel se spalovacími motory. Nyní je však velmi pravděpodobné, že benzínová a naftová auta tu zůstanou.

Podle všeho zůstanou tato auta z několika důvodů. Do jednání se totiž zapojili i odborníci, kteří celé věci rozumí a prosazovali své názory. Další důvodem je to, že Spojené státy, Čína, Německo, Japonsko a Francie se nezavázali k odstranění automobilů s naftovým a benzínovým motorem do roku 2035, jak původně plánovala Evropská unie. Dále se pod dohodu odmítly podepsat i některé automobilky, jako je například Volkswagen, Toyota a Hyundai-Kia.

Pokračování článku naleznete zde na webu AutoŽivě.

Datum: 7. prosince 2021

Autor: Michal Šimunek

Zdroj: AutoŽivě